Identyfikacja wizualna marki
100palców
„100palców” to sklep internetowy, w którym grupa przedsiębiorczych osób po pięćdziesiątym roku życia prezentuje i sprzedaje swoje produkty. Tworzone przez autorów przedmioty mają duszę i unikalny charakter, każdy produkt jest inny i jedyny w swoim rodzaju. Platforma ta pokazuje nie tylko wielki talent twórców, ale także udowadnia, że własny biznes i życiowa zmiana w wieku 50 lat jest możliwa.
Pod marką 100palców kryje się grupa utalentowanych twórców. To kilkanaście osób działających pod wspólnym szyldem, prezentujących różne techniki, materiały i inspiracje. Zostaliśmy poproszeni o opracowanie nazwy, identyfikacji wizualnej oraz szaty graficznej dla powstającego sklepu online, w którym sprzedawać będą swoje produkty.
Zabraliśmy się do pracy! Naszym pierwszym zadaniem było opracowanie unikalnej nazwy dla powstającej właśnie marki.
Nazwa miała oddawać unikalny i odręczny charakter produktów, a także pokazywać różnorodność wynikającą ze współpracy wielu osób. Spośród przygotowanych przez nas propozycji wybrana została koncepcja „100 palców", która idealnie oddaje manualny charakter twórczości, jak i mnogość pomysłów, talentów i osób tworzących sklep. Pośrednio odnosi się do angielskiego słowa „handmade” czyli ręcznie robiony, niefabryczny.
Mając gotową nazwę zabraliśmy się za prace związane z opracowaniem logo i koncepcji identyfikacji wizualnej.
Zależało nam na podtrzymaniu związku z rękodziełem. Chcieliśmy aby styl graficzny jednoznacznie korespondował z nazwą i charakterem marki, dlatego prace rozpoczęliśmy od rysunków odręcznych.
Zeskanowanie stworzonych odręcznie rysunków zapewniło nam ogromną ilość gotowych kształtów i symboli, którymi mogliśmy operować.
Różnorodność sklepu oraz jego wielu autorów zdecydowaliśmy się pokazać poprzez stworzenie wielu odmian tego samego logo. W efekcie prac powstało kilkanaście różnych wariantów, które mogą być zamiennie używane.
Dzięki temu zabiegowi osiągnęliśmy efekt żyjącego i dynamicznego logo, które idealnie wpasowuje się w sposób komunikacji marki i oddaje jej charakter. Produkty ze sklepu są oryginalne, niekiedy jednostkowe. Logo ma odzwierciedlać niepowtarzalność oferty niecodziennych twórców 50+.
Stworzone logo zostało przeniesione na rozmaite materiały związane z działalnością sklepu. Torby, taśmy, opakowania, pieczątki i akcydensy opierają się na znaku i jego różnych wariantach.
Ostatnim etapem naszych prac nad projektem było przygotowanie layoutu całego sklepu, wraz z widokami na urządzenia mobilne.
Przygotowując koncepcje graficzne jako priorytet postawiliśmy wyraźną ekspozycję produktów oraz ich twórców. Szata graficzna jest przejrzysta, a jej fundamentem są świetnej jakości materiały fotograficzne.
Wszystkie layouty są dostosowane do urządzeń mobilnych i maksymalnie wykorzystują dostępny obszar roboczy.
Nowa marka idealnie pokazuje potencjał jej twórców.
Naming
Logo
Projekt graficzny strony