Święto twórców internetu

Rebranding marki

Blog Forum Gdańsk

Blog Forum Gdańsk

To interdyscyplinarna konferencja, która co roku odbywa się w Gdańsku i najważniejsze wydarzenie polskiej blogosfery. Byliśmy odpowiedzialni za odświeżenie logo oraz opracowanie nowej linii graficznej, która stała się podstawą dla szeregu materiałów promocyjnych.

Stała opieka

Jesteśmy odpowiedzialni za oprawę graficzną wydarzenia od 2012. Rok 2015 przyniósł możliwość dokonania zmian wizerunkowych, które miały na celu odświeżyć markę i wyznaczyć dobre praktyki w brandingu tego typu wydarzeń.

Mniej nudy

Jednym z głównych powodów zmian jest chęć ożywienia identyfikacji. Blog Forum Gdańsk to dynamiczne wydarzenie i taka musi być też jego oprawa. W nowej odsłonie logo i jego dalsze aplikacje mogą żyć w rozmaitych alternatywnych wariantach.

Inspiracja internetem

Logo inspirowane jest światem internetowych twórców. Ukośnik, czyli motyw przewodni nowej identyfikacji, jednoznacznie kojarzy się z nowymi mediami i cyfrowym środowiskiem. Internetowy adres jest dla wielu twórców przepustką do działania.

Typografia

Nowa identyfikacja opiera się o rozwiązania typograficzne. Wybrane kroje mają techniczny charakter, nawiązując do świata cyfrowego i technologii. Zdecydowane zakończenia nadają powagi i dynamizują.

Nowe barwy

Odchodzimy od różu, czerni i szerokiej palety. Kolorem przewodnim tej edycji jest Pantone Reflex Blue. Głęboki, soczysty i z klasą.

Ikona

Identyfikacji wizualnej towarzyszą ikony. Proste kształty o twardych krawędziach nawiązują do stylu marki i uatrakcyjniają materiały graficzne.

Żywe tło

Identyfikacja wizualna jest obecna w każdym miejscu wydarzenia. Ścianki, identyfikatory, smycze czy ołówki stanowią charakterystyczne i zapadające w pamięć oznakowanie. Materiały bazują na kontraktowych kolorach oraz plastycznym logo.

Ważni goście

Wydarzenie, jak i cała identyfikacja, hołdują idei wymiany doświadczeń i poglądów. Miesza się tutaj wiele stanowisk, perspektyw i punktów widzenia. Gośćmi są nie tylko reprezentanci branży, ale także krajowe i zagraniczne autorytety z różnych dziedzin i środowisk. Zależało nam na tym, aby linia graficzna oddawała te wartości.

Logo w działaniu

Nagrody

Wydarzenie co roku wieńczy przyznanie nagród w kilku kategoriach. Minimalistyczne statuetki dla zwycięzców opierają się o kształt powstały na bazie logo.

Obecność w sieci

Ze względu na grupę docelową, podstawowym kanałem komunikacji marki są media społecznościowe oraz przygotowany przez nas serwis zawierający najważniejsze informacje na temat wydarzenia. Można go oglądać pod adresem www.blogforumgdansk.pl

Przydatne narzędzie

Strona internetowa formą oddaje nieszablonowy i dynamiczny charakter marki, ale stanowi także podręczne narzędzie. Odbiorcy znajdą na niej informacje na temat programu, prelegentów, a także obejrzą na żywo prezentacje.

Odświeżona identyfikacja wizualna miała wpływ na odbiór konferencji jako profesjonalnie przygotowanej.

Aleksandra Mokwa, Miasto Gdańsk

Zakres prac

Logo
Identyfikacja wizualna
Analiza UX
Makiety strony
Projekt graficzny strony
Zdjęcia Paweł Wyszomirski

Czas ulepszyć
Twoją markę.

Napisz do nas