Mroźna strona medycyny

Branding marki

Biobank Fahrenheita

Klient: Biobank Fahrenheita

Branża: Nauka, edukacja i medycyna

Czas realizacji: 9 miesięcy

Rok realizacji: 2018

Zespół: Bartek Kotowicz – strategia
Adam Ignaciuk – identyfikacja wizualna
Kamil Walecki – copywriting
Natalia Filipowicz – fotografia
Bartosz Mediger – wdrożenie strony www

Organizacja naukowa z charakterem

Utarło się, że każda organizacja naukowa musi być płaska i bez wyrazu. Natomiast w Engramie pomyśleliśmy – a co, jeśli byłaby zdecydowana, unikatowa i pełna życia?

Historia marki

Biobank Fahrenheita powstał z inicjatywy specjalistów oraz wieloletnich przyjaciół: prof. dr hab. Leszka Kalinowskiego oraz dr n. med. Jarosława Skokowskiego. Wykorzystując ogromne doświadczenie naukowe i kliniczne, postanowili szukać nowych, skutecznych rozwiązań na współczesne choroby. Taka historia nie zdarza się często. Cel szczytny, a projekt wyjątkowy.

Obszar działań Biobanku

Biobank to bank próbek biologicznych, którym towarzyszą dane kliniczne. Na ich podstawie prowadzone są badania przybliżające przyszłość medycyny. Taka działalność nie obejmuje konkurowania na rynku w dosłownym znaczeniu – cele wszystkich biobanków są zasadniczo wspólne. Natomiast można być pewnym faktu, że Biobank działa na styku 4 obszarów: nauki, medycyny, technologii i działalności non-profit.

Dlaczego branding?

Mimo braku konkurencji, Biobank potrzebował marki z prawdziwego zdarzenia – aby stworzyć odpowiednie warunki pracy, pozyskać najlepszych specjalistów oraz partnerów. Do osiągnięcia tego celu niezbędne są: profesjonalny wizerunek oraz niebanalna komunikacja.

Nazwa marki

Pierwotna nazwa – Centralny Bank Tkanek i Materiału Genetycznego – była opisowa i trudna w użytkowaniu. Nowa łączy markę z miastem i nauką – oddaje hołd Gabrielowi Fahrenheitowi, urodzonemu w Gdańsku fizykowi o niepodważalnym dorobku. Dodatkowym punktem odniesienia jest skala Fahrenheita (°F). Temperatura jest podstawą w procesie funkcjonowania Biobanku – kolekcjonowane próbki biologiczne są zamrażane.

Poszukiwanie tożsamości wizualnej

Opracowaliśmy 4 wstępne projekty logo. Wszystkie inspirowane światem nauki i nowoczesnych technologi oraz w sposób niedosłowny odnoszące się wizualnie do gromadzenia i analizy danych.

Logotyp

Wybrane logo w jasny sposób nawiązuje do skali temperatury Fahrenheita. Ukryty symbol odnaleźć można pośród innych znaków nazwy – podobnie jak poszukuje się medycznych rozwiązań na podstawie zgromadzonych w Biobanku próbek. Animacja w sposób niedosłowny ilustruje również zjawisko topnienia, budząc dodatkowe skojarzenia z tematem temperatury.

Identyfikacja marki

Wychodząc od logo opracowaliśmy spójną, minimalistyczną identyfikację wizualną, która tworzy przyjazne wrażenie i nowoczesne wrażenie. Symbol °F występuję w materiałach marki także jako osobny, dynamiczny element graficzny. Jego organiczny charakter i zmiana skali przywołują skojarzenia z obrazami widzianymi pod mikroskopem.

Komunikacja marki

Kontynuację założeń identyfikacji wizualnej stanowi system elastycznych layoutów komunikacyjnych. Ich układ ewoluuje w sposób ciekawy, zależnie od zmieniających się potrzeb. Zadbaliśmy również, by przekaz pozostał zrozumiały także dla odbiorcy spoza środowiska naukowego. Dlatego rekomendacje komunikacyjne uwzględniają bezpośrednie podejście i tłumaczenie procesów medycznych za pomocą jasnego języka.

Strona internetowa

W ramach procesu brandingu stworzyliśmy również od podstaw wygląd strony www Biobanku. Bogata funkcjonalność została opracowana wizualnie w pełnej zgodzie z pozostałymi materiałami graficznymi marki.

Tworzymy różnicę – teraz.

Napisz do nas