Branding wykraczający poza ograniczenia

Rebranding marki

Conlea

W poszukiwaniu oryginalności

Wiele marek powiela utarte schematy komunikacji, przez co ogranicza możliwość wyróżnienia się spośród konkurencji. Nie inaczej jest w branży szkoleń IT, która pełna jest tożsamych schematów. Najważniejszym wyzwaniem, z jakim przyszło nam się zmierzyć współpracując z firmą Conlea, było odnalezienie sposobów na ukazanie jej oryginalności.

Biznesowe klisze

Pozycjonowanie marek konkurencji jest w dużej mierze schematyczne. Większość rynkowych rywali widzi siebie w roli eksperckiej firmy szkoleniowej lub technicznego organizatora szkoleń. Klisze komunikacyjne zauważalne były także w przypadku identyfikacji wizualnej i nazewnictwa. W tej ostatniej dominowały akronimy, na kolejnym miejscu była grupa nazw opisowych oraz amalgamy.

Siła koloru

Po ustawieniu znaków konkurencyjnych marek w kole barwnym, zaznaczała się wyraźna dominanta dwóch barw: czerwonej i niebieskiej, z jednym wyjątkiem w kolorze zielonym. Stare logo marki Conlea wykorzystywało dwa najbardziej popularne kolory dla badanej grupy.

Wyzwania dla marki

Analiza marki dostarczyła nam wielu wskazówek, które wskazywały na to, że tożsamość wizualna wymaga zmian. Zwróciliśmy uwagę m.in. na brak spójności w zastosowaniu zabiegów graficznych, przez co poszczególne materiały marki cechowały się brakiem powiązania stylistycznego. Wyzwaniem okazała się także skomplikowana i bogata w treść oferta firmy, którą należało w czytelny sposób przedstawić.

Zauważalna marka

W trakcie prac strategicznych przygotowaliśmy zestaw propozycji, które miały na celu dopasowanie wizerunku do aspiracji przedsiębiorstwa. Opracowane rekomendacje dotyczyły także działań zmierzających do nadania marce większej wyrazistości.

Duży potencjał wizerunkowy

Firma Conlea istnieje na rynku od ponad 3 lat. W tym czasie zdobyła zaufanie licznych klientów. Przeprowadzone badania pokazały, że marka posiada bardzo wysoki poziom rekomendacji. Na uwagę zasługuje również fakt, że klienci cenią sobie szeroką rozumianą elastyczność. Komunikacja wizualna musiała odzwierciedlać tę jakość.

Wyróżnij się albo zgiń

Odświeżony wizerunek marki miał w większym stopniu akcentować dynamizm i mobilność. W komunikacji położyliśmy nacisk na eksponowanie takich elementów, jak nowoczesne technologie świadczenia usług i ciekawe metody warsztatowe. Wszystkie punkty styku z marką miały dostarczać klientom pozytywnych doświadczeń. Zależało nam także na tym, aby pokazać markę Conlea jako innowacyjnego eksperta od szeroko rozumianych szkoleń, nie tylko stricte IT.

Jeden wspólny kierunek

Nowy charakter marki Conlea miał odzwierciedlać takie cechy, jak nowoczesność, siła i doświadczenie. W założeniu miała być ona także inspirująca i zrozumiała. Opisując markę Conlea jednym słowem, należało by użyć terminu „dostępność". Dostępny czyli taki, który nie jest niczym ograniczony w wymiarze przestrzennym (tzn. jest mobilny), a także ludzkim (tzn. jest otwarty i nastawiony na człowieka oraz jego opinie).

Język marki

Projektowanie przy tak złożonej realizacji musiało przebiegać zgodnie z wytycznymi wynikającymi z wcześniejszych ustaleń. Dzięki nimi stworzyliśmy kreację nie tylko unikalną, ale także dopasowaną do potrzeb.

Zachować kapitał wizualny

Nowe logo marki Conlea nawiązuje do historii i wypracowanego kapitału wizerunkowego. Odświeżone logo zostało uproszczone oraz uspójnione z aspiracjami przedsiębiorstwa. Charakteryzuje się minimalizmem, nowoczesnością oraz dynamizmem.

Znaczenie logo

Logo marki Conlea posiada bogatą symbolikę. Sygnet wzorowany był na kształcie diamentu – najtwardszego na świecie materiału. Symbolizuje on trwałość i powagę, jednocześnie tworząc pierwszą literę nazwy marki. Dwa główne kolory logo symbolizują założycieli firmy, a także dwie główne oferowane usługi.

Bogata linia graficzna

Punktem wyjścia dla identyfikacji wizualnej jest element znaku firmowego, który w różnych wariacjach znajduje się na wszystkich materiałach. Linia graficzna opiera się o dwa główne kolory w kilku odcieniach. Takie założenia podkreślają dynamiczny charakter marki oraz pozwalają budować ciekawą i bogatą tożsamość wizualną.

Funkcjonalny podział

W ramach rebrandingu uporządkowane zostały wydawnictwa firmowe. Wprowadzono ich funkcjonalny podział na foldery produktowe oraz wizerunkowe. Rolą pierwszych jest wsparcie sprzedaży usług. Drugie odpowiadają natomiast za budowanie pozytywnego obrazu marki. To co je łączy, to spójność szaty graficznej, wyrażona m.in. za pomocą kolorystyki, liternictwa czy ikonografii.

Symboliczne metafory

W trakcie prac stworzyliśmy ponad 30 unikalnych ikon. W symboliczny sposób przedstawiają one m.in. metodykę szkoleń, narzędzia szkoleniowe czy obszary kompetencji.

Pozytywne doświadczenia z marką

Pozytywne doświadczenia z marką szkoleniową w dużej mierze są zasługą materiałów szkoleniowych, z którymi odbiorcy często się stykają, dlatego z dużą uwagą podeszliśmy do ich projektowania. Materiały szkoleniowe charakteryzują się zarówno dbałością o detale, jak i funkcjonalnością.

Więcej niż strona firmowa

Na pierwszy rzut oka strona internetowa marki Conlea wydaje się być typowym serwisem firmowym. W dużej mierze pełni ona jednak rolę rozbudowanego katalogu oferowanych szkoleń i usług doradczych. Przy pomocy witryny można znaleźć odpowiednie szkolenie pod kątem wykonywanego zawodu, poziomu zaawansowania czy miejsca zamieszkania. Nowa wersja strony jest obecnie w trakcie wdrażania.

Serwis dla każdego

Firmowa witryna internetowa została dostosowana pod kątem efektywnego ukazywania treści na wszystkich rodzajach wyświetlaczy. Stworzenie responsywnego serwisu miało na celu dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców.

Zarządzanie ofertą szkoleń

Głównym wyzwaniem projektowym było dla nas czytelne i funkcjonalne zobrazowanie bogatego katalogu szkoleń. Rozbudowane karty szkolenia opisują nie tylko najważniejsze zalety produktu, ale umożliwiają łatwe zapisanie na wybrany termin i lokalizację.

Metodologia

Aranżując treść staraliśmy się operować obrazem i ikonami. Bogata zawartość merytoryczna serwisu jest przedstawiona w sposób przyjazny i zachęcający do dalszej interakcji.

Dbałość o detale

Mimo prostej i przejrzystej struktury strony dużą uwagę przyłożyliśmy do dopracowania detali. Wszelkie ikony, tabele i niuanse typograficzne zostały starannie przemyślane.

Zakres prac

Analiza
Strategia
Logo
Identyfikacja wizualna
Analiza UX
Makiety strony
Projekt graficzny strony

Czas ulepszyć
Twoją markę.

Napisz do nas