Branding marki
Delipair
Dobór odpowiedniego wina do potrawy to nie lada sztuka. Z pomocą przychodzi jednak aplikacja Delipair, która łączy trunek z wybranym przepisem kulinarnym. Podobnie jest z doborem symboli i słów do marki na pograniczu zaawansowanej technologii oraz doznań smakowych. Zobacz jak poradziliśmy sobie z tym wyzwaniem.
Wszystkie przedstawione nazwy miały podkreślać przyjemność i radość jaka towarzyszy doznaniom kulinarnym. Ostateczny wybór padł na nazwę Delipair. Człon „deli” odnosi się do wyrazów delicious oraz delight oznaczających wysokie walory smakowe oraz zadowolenie. Człon „pair” odnosi się do czasownika pairing (łączenie, dobieranie w parę). Jest to prosty i bezpośredni opis samej aplikacji, która tworzy smakowite i satysfakcjonujące połączenia.
Zależało nam aby projektowany znak podkreślał sensoryczny oraz rustykalny wymiar marki. Aspekt technologiczny miał być zdominowany przez doznania smakowe jakie one zapewnia. Plamy z napojów, które często są pozostałością udanych przyjęć, czy kolacji, posłużyły jako inspiracja do stworzenia metafory ucztowania.
Znak uzupełniony jest przez proste i silne liternictwo, które swoją formą nawiązuje do pieczątek na tradycyjnych opakowaniach żywności. Ozdobny „wąs” odchodzący od litery D tworzy połączenie z kolejną literą. Swoją formą sugeruje łączenie.
Elementem współpracy, oprócz stworzenia standardowych nośników identyfikacji wizualnej, było również wykonanie projektu strony korporacyjnej. Linia wizualna wytyczona na wcześniejszym etapie stała się również kanwą do stworzenia projektów na użytek internetu.