Człowiek - wspólny mianownik

Publikacja

Miasto Gdańsk

Gdańsk 2030 PLUS

„Gdańsk 2030 PLUS” to dokument opisujący proces strategiczny rozwoju miasta. Wspólnym mianownikiem jest człowiek - mieszkaniec Gdańska, dlatego chcieliśmy żeby publikacja wyszła poza standardowe ramy, w jakich zwykło się przygotowywać różnego rodzaju opracowania strategiczne. Zamiast sztywnego i bardzo oficjalnego dokumentu stworzyliśmy ludzką, przystępną oraz atrakcyjną formę dla prezentowanej treści.

Niespotykany charakter

Dokument rozpoczyna się jednolitą okładką z wyciętym tytułem oraz symbolem plusa. Zastosowanie wyciętego motywu ma zachęcić odbiorcę do zagłębienia się w lekturę i odkrycia bogatej treści i formy. Efekt końcowy zwieńczony jest papierem, który dobraliśmy do opisywanego projektu po długich analizach. Ekskluzywny, farbowany w masie papier Laid Cobalt firmy Anatlis nadał całości niespotykanego charakteru, powagi oraz uwydatnił efekt przestrzenności wycięcia.

Modna kolorystyka

Kolorystyka layoutu została utrzymana w tonacji atramentowo - czerwonej. Nawiązuje ona do charakteru miasta, jest pełna energii i dynamizmu. Te barwy są także rozwiązaniem wpisującym się w aktualne trendy projektowe. Wewnątrz wykorzystany został wysokiej jakości papier offestowy Olin Regular Absolute White, który harmonijnie pasuje do papieru zastosowanego na okładce.

Sesja zdjęciowa z Gdańszczanami

Zależało nam na tym, aby projekt graficzny odzwierciedlał partycypacyjny charakter tworzenia strategii. Przeprowadziliśmy więc dedykowaną sesję fotograficzną, na którą zaprosiliśmy mieszkańców Gdańska. Pozwoliło to podkreślić społeczny charakter całego przedsięwzięcia.

Strategia na plus

Wizualnym motywem przewodnim jest plus, który pojawia się w całej publikacji. Jest on metaforą mieszkańca aktywnie biorącego udział w rozwoju miasta. Chcieliśmy pokazać, że miasto tworzone jest przez mieszkańców (miasto plus mieszkańcy), a tym samym podkreślić ich wpływ na kształt strategii i na rozwój Gdańska. Plus jest także metaforą dalszego rozwoju po 2030r.

Wypowiedzi mieszkańców

Zdjęcia powiązane zostały z cytatami fotografowanych osób, odnoszącymi się do ich pomysłów oraz wizji na temat Gdańska w roku 2030.

Autorskie ikony

W ramach projektu przygotowaliśmy kilkadziesiąt autorskich ilustracji stworzonych w spójnym, odręcznym stylu.

Ilustracje

Ilustracje zostały wykorzystane nie tylko na rozkładówkach, ale towarzyszą także tekstom.

Infografiki

Pomysły zawarte w strategii „Gdańsk 2030 Plus” odnoszą się do wszystkich mieszkańców Gdańska. Analogicznie chcieliśmy sprawić by forma publikacji była także „otwarta” dla jak największej grupy odbiorców. Dlatego odeszliśmy od stylu publikacji specjalistycznych, naukowych, w stronę języka graficznego, zrozumiałego i czytelnego dla przeciętnego mieszkańca naszego miasta. Duże i wyraźne infografiki mają za zadanie objaśniać skomplikowane procesy oraz schematy.

Otwartość na potrzeby

Przejrzysty layout oraz powiększone tytularia działają zachęcająco oraz są wyjściem na przeciw potrzebom osób starszych oraz niepełnosprawnych.

Potraficie wsłuchać się w potrzeby zlecającego, odczytać jego oczekiwania oraz wykreować stylowy produkt.

Żaneta Kucharska, Urząd Miejski w Gdańsku

Zakres prac

Skład
Sesja zdjęciowa
Ilustracje
Infografiki
Przygotowanie do druku

Czas ulepszyć
Twoją markę.

Napisz do nas