Tradycja, duma, walka!

Rebranding marki

Lechia Gdańsk Rugby

Klient: Lechia Gdańsk Rugby

Branża: Klub sportowy

Czas realizacji: 4 miesiące

Rok realizacji: 2020

Zespół: Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art direction
Rafał Stempczyński – identyfikacja wizualna
Sylwester Ciszek – fotografie zawodników

Lechia Gdańsk Rugby

13 x Mistrzostwo Polski. 11 x Wicemistrzostwo Polski. 12 x Puchar Polski. Przez dziesięciolecia drużyna rugby z Gdańska zdobywała kolejne szczyty niemal na zawołanie. W drodze po kolejne sukcesy podjęliśmy wyzwanie systemowego odświeżenia wizerunku jednego z najbardziej utytułowanych klubów w polskiej Ekstralidze Rugby.

Tradycja

Klub Lechia Gdańsk Rugby może poszczycić się tradycjami sięgającymi 1956 roku. Nowy branding klubu łączy tożsamość gdańskiego rugby z nowoczesnością. Stworzony z pamięcią o sukcesach pokoleń rugbistów, ma jednocześnie w atrakcyjny sposób przybliżać i tłumaczyć szerokiej grupie odbiorców fenomen sportu jakim jest rugby.  

Niecodzienna marka

Takie marki nie zdarzają się często. Niejednoznaczna w swoim charakterze. Zakorzeniona w miejscu. Nieobojętna odbiorcom. Proces projektowy poprzedziliśmy więc rzetelną analizą, poznaniem historii klubowej i zrozumieniem charakteru sportu.

Założenia projektowe

Szukając formy graficznej dla nowego herbu kierowaliśmy się trzema założeniami. Chcieliśmy nadać mu współczesną stylistykę przy zachowaniu nawiązań do istniejącej symboliki. Zależało nam na redukcji ilości kolorów w celu poprawy estetyki i użyteczności znaku. W końcu, naszym zamiarem było opracowanie nowego logotypu o prawidłowych proporcjach i przyjaznej w odbiorze formie.

Żywe emocje

Projektowanie dla szerokiej grupy odbiorców jest wymagającym wyzwaniem. Sport od zawsze dostarcza wielkich emocji i daje poczucie przynależności. Za sprawą nowego wizerunku staraliśmy się oddać żywe emocje, ducha walki oraz wzmocnić klubowe więzi – myśląc o fanach, zawodnikach i zawodniczkach z różnych grup wiekowych.

Tworzymy różnicę – teraz.

Napisz do nas