Rebranding marki
Lechia Gdańsk Rugby
Klient: Lechia Gdańsk Rugby
Branża: Klub sportowy
Czas realizacji: 4 miesiące
Rok realizacji: 2020
Zespół: Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art direction
Rafał Stempczyński – identyfikacja wizualna
Sylwester Ciszek – fotografie zawodników
13 x Mistrzostwo Polski. 11 x Wicemistrzostwo Polski. 12 x Puchar Polski. Przez dziesięciolecia drużyna rugby z Gdańska zdobywała kolejne szczyty niemal na zawołanie. W drodze po kolejne sukcesy podjęliśmy wyzwanie systemowego odświeżenia wizerunku jednego z najbardziej utytułowanych klubów w polskiej Ekstralidze Rugby.
Klub Lechia Gdańsk Rugby może poszczycić się tradycjami sięgającymi 1956 roku. Nowy branding klubu łączy tożsamość gdańskiego rugby z nowoczesnością. Stworzony z pamięcią o sukcesach pokoleń rugbistów, ma jednocześnie w atrakcyjny sposób przybliżać i tłumaczyć szerokiej grupie odbiorców fenomen sportu jakim jest rugby.
Takie marki nie zdarzają się często. Niejednoznaczna w swoim charakterze. Zakorzeniona w miejscu. Nieobojętna odbiorcom. Proces projektowy poprzedziliśmy więc rzetelną analizą, poznaniem historii klubowej i zrozumieniem charakteru sportu.
Szukając formy graficznej dla nowego herbu kierowaliśmy się trzema założeniami. Chcieliśmy nadać mu współczesną stylistykę przy zachowaniu nawiązań do istniejącej symboliki. Zależało nam na redukcji ilości kolorów w celu poprawy estetyki i użyteczności znaku. W końcu, naszym zamiarem było opracowanie nowego logotypu o prawidłowych proporcjach i przyjaznej w odbiorze formie.
Projektowanie dla szerokiej grupy odbiorców jest wymagającym wyzwaniem. Sport od zawsze dostarcza wielkich emocji i daje poczucie przynależności. Za sprawą nowego wizerunku staraliśmy się oddać żywe emocje, ducha walki oraz wzmocnić klubowe więzi – myśląc o fanach, zawodnikach i zawodniczkach z różnych grup wiekowych.