Ciepło w dobrych rękach

Rebranding marki

Opec

Klient: Opec

Branża: Energetyka

Czas realizacji: 8 miesięcy

Rok realizacji: 2019

Zespół: Kamil Walecki – strategia
Adam Ignaciuk – logo, art direction
Rafał Stempczyński – identyfikacja wizualna

Bliski, znajomy

Tymi słowami można opisać dużą firmę z branży energetycznej, którą wspieraliśmy w procesie zmian wizerunkowych. W wymiarze biznesowym bliskość oznacza działanie na lokalnym rynku i poczucie odpowiedzialności za lokalne społeczności. Bliskość ma także wymiar symboliczny, związany z ciepłem – główną wartością w ofercie. Znajoma firma posiada bogatą historię. Od prawie 60 lat towarzyszy mieszkańcom Gdyni, Wejherowa i Rumi. Opec, bo o nim mowa, to jeden z liderów branży energetyki cieplnej w Polsce północnej.

Tutejsza drużyna

Działalność Opec opiera się na współpracy. Zarówno działania komercyjne, jak i te podejmowane w interesie społeczeństwa, wykonywane są zawsze drużynowo. Ponadto, Opec jest marką obecną w lokalnej świadomości "od zawsze". Silne, wieloletnie relacje z klientami to najmocniejszy atut marki. Bliskość i współpraca, głęboko zakorzenione w tożsamości marki, stają się naturalnym fundamentem całej komunikacji.

Wizualna kontynuacja

Nowy symbol marki stanowi kontynuację starego znaku. Zachowane zostały charakterystyczne cechy m.in. położenie symbolu względem nazwy, zapis nazwy małymi literami czy kolorystyka. Przywiązanie do motywu koniczyny nie przeszkodziło nam w odświeżeniu symboliki. W centrum sygnetu pojawił się płomień, akcentujący meritum działalności Opec.

Odpowiedź na potrzeby

Opec jest firmą o ugruntowanej pozycji i modelu biznesowym. Marka, w której DNA leży stabilność dostaw ciepła, nie mogła dokonać drastycznych i nieprzemyślanych zmian. Rebranding odpowiadał więc konkretnym, wewnętrznym potrzebom. Jakim? Podstawowym wyzwaniem było przedstawienie marki w mniej techniczny sposób. Kolejnym celem było także uspójnienie wizualnego języka marki z założeniami strategii.

Użyteczny branding

Co sprawia, że branding jest funkcjonalny? Jakie czynniki decydują o jego użyteczności? W przypadku Opec istotne jest zachowanie balansu między atrakcyjnością i prostotą. Korzystając z fotografii, ilustracji oraz ograniczonej palety barwnej, stworzyliśmy system umożliwiający budowanie ciekawej i różnorodnej komunikacji. Zadbaliśmy jednocześnie o prostotę systemu, dzięki czemu nie sprawia problemów w codziennym użytkowaniu.

Lokalne inspiracje

Projektując język wizualny marki, inspirowaliśmy się tożsamością miast, w których Opec jest obecny. Przykładowo, zaproponowana stylistyka ilustracji obfituje w charakterystyczne motywy regionalne. Odnaleźć można wśród nich zarówno wątki architektoniczne, jaki i elementy nadmorskiego krajobrazu.

Uwaga! Komunikacja

Komunikacja marki z branży energetycznej jest pod wieloma względami wyjątkowa. Forma i miejsce kontaktu z odbiorcami są często niestandardowe. Jedną z takich sytuacji jest oznakowanie inwestycji. Przygotowaliśmy między innymi zestaw tablic oraz plakatów informujących o pracach.

Marka w przestrzeni

Nieczęsto działania podejmowane przez firmę są spójne z koncepcją marki. Jeszcze rzadziej marka decyduje się ograniczyć swoja widoczność. W przypadku Opec było zgoła inaczej. Dbałość o przestrzeń miejską była celem nadrzędnym. Zaplanowano odnowienie ponad 100 elewacji budynków należących do firmy. Zadanie zostało powierzone projektantom Traffic Design, którzy w oparciu o naszą księgę identyfikacji, przygotowali rozbudowany i estetyczny system.

Tworzymy różnicę – teraz.

Napisz do nas