Apetyt na więcej

Branding marki

Skòma

Klient: Skòma

Branża: Spożywcza i gastronomia

Czas realizacji: 4 miesiące

Rok realizacji: 2018

Zespół: Bartek Kotowicz – strategia
Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna
Karolina Godlejewska – identyfikacja wizualna

Food & tech

Skòma to nowa marka na rynku wyspecjalizowanych usług doradczych i pozaszkolnych form edukacji dedykowana branży spożywczej i gastronomicznej. Wyróżnia ją świeże podejściu do tematu, chęć zerwania z branżowymi konwenansami – zarówno na płaszczyźnie merytorycznej jak i wizerunkowej. Wizerunek marki zgodnie ze strategią miał budzić skojarzenia z innowacyjnym i biegłym w nowych technologiach projektem, z pogranicza food oraz tech.

Nowoczesna lokalność

Skòma – czyt. „skłema” – w języku kaszubskim oznacza apetyt. Choć nazwa odwołuje się do lokalności, budzi jednak mocno skandynawskie skojarzenia. Odzwierciedla to międzynarodowy i aspiracyjny charakter marki: kieruje ona bowiem swoje usługi do osób i organizacji, które mają apetyt na rozwój i lepszą przyszłość.

Poszukiwanie charakteru graficznego

Kierowani ideą przełamywania schematów, przedstawialiśmy serię różnorodnych projektów wstępnych spoza strefy utartych skojarzeń. Wszystkie propozycje cechowała prostota formy oraz niedosłowność w sferze znaczeniowej.

Organiczny minimalizm

Finalnie zwyciężyła koncepcja znaku literniczego. Minimalizm i elegancję formy uzupełniają organiczne zaokrąglenia oraz charakterystyczny akcent nad literą "ò". Niedosłowność i powściągliwość logotypu równoważy odrobina dynamiki i naturalnej łagodności.

Konsekwentnie, ale z życiem

Koncepcja linii wizualnej bazuje na opracowanym logotypie. Odważnie skadrowane, wypełnione kolorem litery znaku stanowią dynamiczne tło dla treści poszczególnych materiałów marki. Charakter graficzny całości balansuje pomiędzy światem nauki oraz zmysłowego poznawania – wiedza przekazywana jest ze smakiem.

Organiczne ikony

Ikony zaprojektowane zostały na bazie najbardziej rozpoznawalnych cech znaku. Zawierają zarówno ostre krawędzie, łagodne zaokrąglenia oraz charakterystyczne otwarcie formy zawarte w literze „A” logotypu marki.

Wizytówki

Koncepcja znalazła swoją kontynuację także w drukach akcydensowych. Zarekomendowany klientowi naturalny, matowy papier z porowatą teksturą znakomicie uzupełnia projekt. Stanowi doskonałą przeciwwagę dla nowoczesnej, minimalistycznej formy graficznej druków.

Tworzymy różnicę – teraz.

Napisz do nas