Twórcze zmiany dla nowego pokolenia przedsiębiorców

Rebranding marki

Starter

Twórczy potencjał

Kreatywność i przedsiębiorczość polaków wymaga wsparcia, odpowiednich miejsc i instytucji, które pozwolą ten twórczy potencjał wydobyć i rozwijać. Gdański Starter pokazuje, że nie jesteśmy skazani na nudne inkubatory przedsiębiorczości. Zobaczcie jak pomogliśmy tej marce rozwinąć skrzydła.

Analiza

Każde zmiany wymagają odpowiedniego przygotowania i analizy. Naszą pracę rozpoczęliśmy od wielogodzinnych warsztatów i spotkań, które pomogły nam zidentyfikowań najważniejsze problemy i elementy wymagające usprawnienia. W proces ten zaangażowaliśmy pracowników, tak aby nie umknął nam żaden ważny głos w tej dyskusji.

Dolina Krzemowa nad Bałtykiem

Przedsiębiorcy to nie tylko osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, ale także swoista społeczność, która potrzebuje integracji i wsparcia. Za oceanem od dawna funkcjonuje model „ekosystemów” biznesowych oferujących szerokie wsparcie młodym przedsiębiorcom. Nasze analizy pokazały, że Starter od dawna czerpie z tych wzorców. Wizerunek marki jednak nie wyrażał dużych ambicji organizacji.

Nowy rodzaj przedsiębiorców

Wraz z rozwojem internetu i nowych technologii umiera stereotyp starszego „Pana Prezesa”, a biznesowe sukcesy zaczynają odnosić ludzie coraz młodsi, swobodnie odnajdujący się globalnych zmianach. Prowadzenie Startupu staje się nową formą przedsiębiorczości, która wymaga odpowiedniego wsparcia przygotowanych na to instytucji, takich jak Starter.

Marki, które ze sobą konkurowały

Starter został powołany do życia przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości. Szybko stał się jednak dominującą marką w strukturach całej organizacji. Było to zasługą m.in. nowoczesnej siedziby Startera, w której zaczęło koncentrować się życie trójmiejskich startupowców. Dodatkowo, w ramach obu marek, organizowane były liczne projekty o bardzo zbieżnej tematyce. Rebranding okazał się więc najlepszą okazją do sporych porządków.

Strategia

Staraliśmy się dobrać rozwiązania, które w najlepszy sposób pokażą filozofię oraz osobowość Startera. Zaproponowane przez nas koncepcje mają na celu wyróżnić markę na tle organizacji i firm o podobnym profilu.

Wprowadziliśmy trzy nowe submarki

Elementem zmian jest także wprowadzenie nowej architektury marki. Wiodącą marką w strukturach organizacji został Starter, ze względu na wypracowany wcześniej pozytywny kapitał wizerunkowy. W celu ułatwienia komunikowania bogatego portfolio projektów i wydarzeń, zostały wprowadzone trzy submarki: PLAY, GO, oraz UP.

Stara nazwa w nowym brzmieniu

Poprzez skrócenie nazwy marki, z istniejącej Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter do krótszej formy Starter, chcieliśmy podkreślić nieurzędową tożsamość oraz biznesowy charakter organizacji.

Nowa Big Idea dla marki

Jedną z cech wyróżniających Starter jest twórczość i to ona stała się podstawą do dalszych działań komunikacyjnych. Rozumiana jest jednak nie tylko przez pryzmat projektowania i designu, którego w Starterze pełno, ale przede wszystkim jako zdolność do tworzenia i budowania czegoś nowego. W tym rozumieniu twórcą jest każdy startupowiec.

Kreacja

W warstwie wizualnej postawiliśmy na ponadczasowy minimalizm oraz prostotę, czyli silne trendy, widoczne w działaniach wizerunkowych takich gigantów technologicznych, jak np. Microsoft, czy Ebay. Nowa identyfikacja wizualna miała wyrażać także twórczy i dynamiczny charakter marki.

Sieć powiązań kluczowym elementem

Wprowadzona została nowa identyfikacja wizualna. Jej głównym elementami jest elastyczna sieć oraz kolorowe okręgi. Symbolizują one społeczność Startera oraz akt łączenia, wsparcia oraz networkingu. W celu zdynamizowania charakteru marki, wcześniejsza paleta kolorystyczna została poszerzona o dodatkowe kolory.

Dedykowana sesja zdjęciowa

Dzięki zaaranżowaniu sesji zdjęciowej, każda osoba z zespołu posiada własną fotograficzną wizytówkę. Starter to nie tylko budynek, ale również ludzie, którzy tworzą jego ideę. Poprzez fotografie, widzimy osoby stojące za wszystkimi kreatywnymi działaniami.

Kształty oraz ilustracje

Zaprojektowana sieć daje wiele możliwości. Z abstrakcyjnych elementów: kół i lini stworzone zostały ilustracje budynku, żarówki, czy dymków komunikujących. Wybrane formy mają nieograniczoną ilość eksploatacji. Nałożone kształty wydobywają hasła z delikatnych linearnych ilustracji. Forma kształtu jest zmienna, dzięki czemu projekt jest jeszcze bardziej dynamiczny

Strona www

W mediach cyfrowych postawiono na nieszablonowe rozwiązania. Witryna została wykonana w formie cieszącego się popularnością tzw. „one-page”, czyli sposobu prezentacji treści witryny bez stosowania dodatkowych podstron.

Makieta funkcjonalna strony www

Praca nad stroną została poprzedzona stworzeniem jej makiety, która jest równie ważna co część graficzna. W makiecie został określony sposób ułożenia treści oraz nawigacja. Po stworzeniu kręgosłupa strony www, została zaprojektowana część wizualna serwisu.

Diabeł tkwi w szczegółach

Przygotowana strona zawiera wiele istotnych szczegółów, dzięki którym interakcja staje się prosta i przyjemna.

Wdrożenie

Po zakończeniu etapu projektowania, wprowadziliśmy pracowników Startera w nową, odświeżoną identyfikację. Przeprowadzone zostały szkolenia wdrożeniowe dotyczącego zmienionego wizerunku.

Oswojenie z nowością

Zostały przeprowadzone szkolenia, mające na celu wdrożenie wszystkich pracowników w nowy wygląd i ideę Startera. Świadomość odświeżonego wyglądu jest równie ważna, co proces jego tworzenia.

Marka, która mówi jednym głosem

Oprócz nowoczesnego wizerunku, wprowadzono ład w działaniach komunikacyjnych.Wszyscy pracownicy stosują spójny system nazewnictwa w adresie e-mail, wizytówkach itp. Subdomeny projektów Startera, również zostały uporządkowane według schematu, co uspójnia działanie firmy.

Ożywiamy wnętrza budynku

Wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej objęło także wnętrza budynku. Charakterystyczna sieć zaczyna pojawiać się na ścianach, a gości odświeżona linia graficzna wita już na recepcji.

Engram pomógł nam inaczej spojrzeć na naszą markę.

Małgorzata Jasnoch, CEO Starter

Zakres prac

Analiza
Strategia
Logo
Identyfikacja wizualna
Analiza UX
Makiety strony
Projekt graficzny strony
Wdrożenie strony

Czas ulepszyć
Twoją markę.

Napisz do nas