Rebranding marki
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
Klient: Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
Branża: Nauka, edukacja i medycyna
Czas realizacji: 11 miesięcy
Rok realizacji: 2018
Zespół: Bartek Kotowicz – strategia
Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art-direction
Kuba Woliński – identyfikacja wizualna
Łukasz Bronisz – projekt strony www
Tomasz Nowakowski – wdrożenie
Adrian Chudek - film
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne to nowoczesny szpital kliniczny, zaspokajający 25% potrzeb zdrowotnych w regionie Pomorskim. To również placówka o wiodącej pozycji w kontekście infrastruktury, sprzętu oraz zasobów ludzkich. Instytucja odgrywa ważną rolę w procesie nauczania studentów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz w badaniach
klinicznych.
UCK jest przykładem dynamicznie rozwijającej się placówki medycznej. Najbardziej widocznymi i odczuwalnymi zmianami dla pacjentów i pracowników są te związane z oddawaniem zupełnie nowych obiektów szpitalnych. Niemniej nowoczesny szpital to oprócz infrastruktury i personelu, także organizacja, które sprawnie komunikuje się ze swoimi odbiorcami.
Celem zmian jest usprawnienie i uspójnienie komunikacji między marką a różnymi jej interesariuszami, czyli pacjentami, pracownikami czy mieszkańcami regionu. Z globalnego punkty widzenia wartością całego procesu jest także wzbogacenie ich interakcji z marką o przyjazne i użyteczne narzędzia jak strona www, materiały informacyjne, formularze a w przyszłości o planowany system oznakowania terenu szpitala.
Chcieliśmy pokazać UCK jako miejsce dające poczucie bezpieczeństwa i zaufania, szpitala-lidera w regionie, nowoczesnego, z największą ofertą na rynku oraz przede wszystkim otwartego na pacjenta i jego potrzeby. Sposób budowania materiałów czy dobór środków graficznych jest więc nacechowane dostępnością, przyjaznością i czytelnością.
W oparciu o analizy wizerunkowe oraz nowe potrzeby komunikacyjne przyjęto rozwiązanie oparte o akronim UCK, w którym zrezygnowaliśmy z tradycyjnej symboliki. Znak zawiera delikatny i unikalny zabieg graficzny w postaci negatywowego symbolu krzyża, który łatwo identyfikuje markę ze służbą zdrowia.
Podstawą dla wyglądu dalszych materiałów jeset typografia wywodząca się z logotypu oraz konsekwentnie stosowana, zdecydowana paleta kolorystyczna. Dodatkowo na potrzeby nowego brandingu został stworzony system ikon zaprojektowany w oparciu o charakterystyczne cechy logo. Materiał fotograficzny koncentruje się natomiast na człowieku i jego emocjach.
Motyw graficzny nawiasu jest graficznym nawiązaniem do idei centrum oraz elementem wspomagającym spójną komunikację wizualną. Jego podstawowa forma wynika z kształtu krzyża zawartego w logo. Dopasowany do formatu przybiera różne rozmiary i zaczyna pełnić funkcję ramy graficznej.
Elementem zmian komunikacyjnych było stworzenie zupełnie nowej odsłony obecności marki w internecie. Nowa strona internetowa to rozbudowane repozytorium informacji na temat szpitala stworzone z myślą o szerokiej grupie odbiorców: od pacjentów, przez partnerów, skończywszy na obecnych i potencjalnych pracownikach. Stronę można zobaczyć pod adresem www.uck.pl
Dobrze opowiedziany i wytłumaczony kontekst zmian pozwala zrozumieć potrzeby, intencje oraz pomysły, które były podstawą do współpracy.
Analiza wizerunkowa
Logo
Identyfikacja wizualna
Film
Analiza UX
Makiety strony
Projekt graficzny strony
Wdrożenie